Zoekmachine optimalisatie, laat het over aan een professional
Zoekmachine optimalisatie is een kunst op zich. Gebeurt het professioneel, dan kan het je een flinke omzetstijging brengen. Besteed je het daarentegen uit aan een onbetrouwbare partij, die je bijvoorbeeld duizenden backlinks voor een ongeloofwaardig laag bedrag verkoopt, dan kan het je vindbaarheid ernstige schade toebrengen. Google is immers met zijn tijd meegegaan en heeft een detector – zie het als een soort speurhond – die onnatuurlijke backlinks opspoort, in teksten die door middel van plagiaat of als een brei door een robot geschreven woorden tot stand zijn gekomen.
Een effectieve marketingtool
Wanneer het gaat om zoekmachine optimalisatie wordt vaak vergeten dat het niet zomaar een kwestie is van verbeterpunten aanbrengen en daarna achterover leunen. Je zult heel even bovenaan in Google verschijnen maar net zo snel weer terugzakken naar de resultaatpagina’s die niemand meer leest. Goede SEO vereist een regelmatige verversing en toevoeging van backlinks en andere relevante tools.
Twee weten meer dan één
Je kunt je nog zo verdiept hebben in de ins en outs van SEO, als je je kennis niet regelmatig bij spijkert, word je langs alle kanten ingehaald. Daarbij is het ook nog eens een tijdrovende klus; tijd die je beter kunt besteden aan je bedrijf. Het uitbesteden van de online marketing geeft je de rust die je daarvoor nodig hebt. Wanneer je er een bureau als Team Nijhuis opzet, dat de nodige expertise in huis heeft, ontstaat er bovendien een wisselwerking tussen de SEO-specialisten die je zou missen als je er zelf mee aan de slag zou gaan of iemand binnen je bedrijf er fulltime op zou zetten. Heb je al iemand in dienst die niet te overtreffen is, dan nog is het niet onverstandig om diegene samen te laten werken met een in SEO gespecialiseerd team. In deze branche geldt meer dan elders: twee weten meer dan één. Zo’n team vol met ‘vakidioten’ steekt elkaar aan in elkaars enthousiasme en leert elke dag bij, zowel in de theorie als in de praktijk.
Hoe staat je merk in de markt?
Zoekmachine optimalisatie werkt alleen als je een degelijk merk voert. Wanneer jouw product te kampen heeft met defecten of wanneer jouw klantenservice bar slecht is, helpt het allemaal niet veel. De mensen zullen de link naar jouw pagina aanvankelijk wel aanklikken, maar als hetgeen dat ze vervolgens krijgen, tegenvalt, zal je snel in de vergetelheid verdwijnen. Negatieve mond-op-mond reclame en slechte reviews kunnen immers een vernietigende werking hebben.