3 redenen om na te denken over een nieuwe huisstijl
Soms is het erg verstandig om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen. In deze blog zul je drie redenen krijgen waarom je zou moeten nadenken over een nieuwe huisstijl. Het kan best voorkomen dat je dit niet wil. Dit komt vaak doordat klanten gewend zijn een de huidige huisstijl. Wanneer je wil gaan nadenken over een nieuwe huisstijl, dan zou je goed moeten nadenken over wat je weg kan halen in het ontwerp en wat je er nieuw bij kan doen. Een van de redenen voor een nieuwe huisstijl is bijvoorbeeld herpositionering. Wanneer je een nieuwe huisstijl wil, dan kun je terecht bij DoubleWeb. Hier kun je een huisstijl ontwerpen.
Huisstijl veranderen
Er zijn veel bedrijven die het in de meeste gevallen erg eng vinden om een huisstijl te veranderen. Toch is het in sommige gevallen wel handig om te doen. De tweede reden voor het veranderen van de huisstijl is dat het logo bijvoorbeeld verouderd is. In de meeste gevallen kun je zien dat veel van de grote bedrijven eens in de zoveel tijd hun logo veranderen. De derde reden om je huisstijl te veranderen is wanneer je je bijvoorbeeld wil gaan richten op een andere doelgroep. Ook kan het zo zijn dat je je doelgroep wil uitbreiden. Dit zijn mogelijke redenen om alsnog je huisstijl te veranderen. Dit komt doordat de huisstijl van een bedrijf wel goed bij het bedrijf zou moeten aansluiten.
Huisstijl ontwerpen
Wanneer je je huisstijl wil veranderen, dan ontwerp je meer dan alleen een logo. Het is namelijk ook de bedoeling dat je een bepaalde sfeer creëert. Dit komt uiteindelijk dan ook bij de klant. Bij een goede huisstijl weerspiegel je dit met het bedrijf. Zo past het precies bij het bedrijf. Je zou het kunnen zien als een soort visitekaartje. Hiermee zou je jezelf kunnen onderscheiden van andere bedrijven. Bij de huisstijl gaat het om de visuele weergave van je bedrijf. Het is de bedoeling dat je duidelijk en goed aangeeft wat jouw bedrijf doet en wie jullie zijn.